zaterdag, maart 10, 2007

Macht der Gewoonte



Ik ben nog altijd aan het recupereren van onze laatste voorstelling, maar toch hou ik eraan de schatten van mensen te bedanken die ons aangehouden knettergek project hebben gerealiseerd: uiteraard (zes handen op één buik) Jonas & Toon, kordate Karen, podiumcoach en dramaturg Nils, de gewoonweg briljante Majo (ik aanbid je in je Van Acker-imitatie), notariële Tudo, Lothar "ik zeg nog tegen Jean-Marie...", charming Charlotte, "Georges" De Geest, stalinistische Stefanie en haar bataljon ravissante ballerina's, de ogenschijnlijk ijskoele maar vurig rode VEK-luitenant Tine, natuurlijk ook mijn twee innemende tv-assistentes Melissa en An, onze vermiste Piet Taelman, Bram "tu quoque, Cathy" Verschelden, Sandro "arrrrrrrbeidsovereenkomsten" Van Eeckhoutte, de passionele Laurette "de Justice", de glitterende Brice's Angels, Heike als overweldigende operamatrone...

Ik mag zeker Bart en Philippe niet vergeten voor hun begeleidingswerk bij mijn kleine toespraak op het einde (het dramatische "I have a dream"-effect op het einde kon onmogelijk tot stand komen zonder hen) en de leuke muzikale intermezzo's, die een leuke doorrookte "roaring twenties"-cabaretsfeer suggereerden.

We hadden niet mooier kunnen afsluiten dan met deze Revue...

Om het met Toon te zeggen: "Aan allen die aan deze Revue hebben meegewerkt, proficiat! Aan allen die dat niet hebben gedaan: ge weet niet wat ge moet missen."