donderdag, augustus 30, 2007

Danku, UGent en Dell

Na 4 jaar was mijn Fujitsu-Siemens Amilo D aan vervanging toe. Hoewel hij bij momenten nog steeds bevredigende prestaties kon leveren, was het einde duidelijk nabij. Afgesleten bekleding, overhitte Pentium IV-processor, reeds twee jaar defecte batterij, barstensvolle HD en occasionneel compleet flippend TFT-scherm... Desondanks overleefde hij een aanslag met 20 centiliter kokende groene thee (waarbij het vocht door het toetsenbord, langs de onderzijde terug tevoorschijn kwam).



De Notebook-actie voor Studenten van de UGent betekende mijn redding. Voor minder dan € 800 (meer dan €500 minder dan mijn vorige model) krijg je een zeer performante Dell Vostro 1000 (met 3 jaar next business day on site garantie). Hoewel ik de manier nog moet vinden om de snufjes van Windows Vista (compleet overbodig weergeven van volledige scherminhoud bij schakelen tussen vensters, irritant licht uitgaan bij firewall-meldingen) te liquideren, geeft het de indruk vrij "stabiel" te zijn. Deze blog zal dus binnenkort leven zoals hij dat nog nooit gedaan heeft ;).

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Quote: "Hoewel ik de manier nog moet vinden om de snufjes van Windows Vista (compleet overbodig weergeven van volledige scherminhoud bij schakelen tussen vensters, irritant licht uitgaan bij firewall-meldingen) te liquideren."

Probeer Ubuntu eens. ;-)

Greetz,
Batist.

Anoniem zei

Ik twijfel ook of ik die laptop ga kopen! Hoe ziet die laptop trouwens er trouwens in het echt uit? Stevig plastic, niet te broos uitziend?