woensdag, januari 02, 2008

Bonne année...


En hier is het eerste formulier van 2008! De Franse bureaucratie zit niet stil...

De instantie die om een authentieke vertaling van mijn geboorteakte (!!!!!!!) vraagt (de CAF, die een kleine compenserende toelage geeft op de torenhoge huurkost in Parijs), heeft al 8 verschillende documenten van mij ontvangen sinds september. Studentenkaart, identiteitskaart... denken ze nu echt dat ik die kan krijgen als ik niet eens geboren ben?

Onvoorstelbaar. De Franse administratie op haar best: incompetent, traag, onvriendelijk en arrogant. Qua rondje vreemdelingen-pesten kan dit echt wel tellen. Wat doen mijn Amerikaanse of Braziliaanse collega's hier mee ? Even naar Rio of Los Angeles vliegen om een afschrift te gaan halen? Een dag doorbrengen op de ambassade om vlug een papier te laten opmaken? Dit slaat echt alles.

1 opmerking:

Bram zei

Minimal state, akkerzju :)