zondag, september 21, 2008

Rechtshistorische causerie


Morgen geef ik om vier uur een "Rechtshistorische causerie" voor het Instituut voor Rechtsgeschiedenis (UGent), in de faculteit Rechten. Ik zal onder de titel "Nec Pluribus Impar ? Absolute vorsten tussen goddelijk en verdragenrecht" een aantal diplomatieke en volkenrechtelijke aspecten van mijn masterproef (Geschiedenis) behandelen. Normaal gezien zal ik een half uur spreken, selecteren was dus aan de orde. De onderhandelingen tussen de Franse gezanten Nicolas Mesnager en Jean-Claude-Adrien Helvétius en het Staatse duo Bruno Van der Dussen-Arent van Duivenvoorde vormen de casus om het belang van de Spaanse Successieoorlog voor het volkenrecht aan te tonen. Geïnteresseerde toehoorders zijn altijd welkom.

Voor meer informatie, zie www.rechtsgeschiedenis.be.

3 opmerkingen:

Jeroen zei

Waar gaat het gebeuren door? (Vind dat precies niet terug op de site)

Frederik Dhondt zei

Gezien de onbeschikbaarheid van de bib rechtseconomie zijn we uitgeweken naar een van de bureau's. Het was gezellig. Als het onderwerp je interesseert, wil ik altijd mijn ppt eens doorsturen.

Jeroen zei

Ah, heb me van dag vergist. Dacht dat het vandaag, dinsdag, doorging. Ik las je bericht gisteren.

Je ppt zou me zeker boeien. Mijn e-mailadres is jeroendemets@gmail.com. Bedankt!