woensdag, april 28, 2010

Voorwaar een goede beslissing van CD&V

De avonturen van Leterme & Co, nr. 98: "Le terminateur terminé".

Laat ons zeggen dat het land toch iets meer overlevingskans heeft met Marianne Thyssen of Steven Vanackere. Zou de redelijke CD&V eindelijk terug zijn ?

Thyssen, niet Leterme boegbeeld van CD&V bij de verkiezingen


Niet Yves Leterme, wel Marianne Thyssen wordt het boegbeeld van de CD&V bij de komende verkiezingen. Dat vernam De Tijd uit goed bron. De beslissing werd deze ochtend op een emotioneel partijbestuur van de partij genomen en het nieuws wordt zonet officieel bekend gemaakt door Leterme zelf.

'Iedereen staat in de politiek met ambities en engagement. Bij de verkiezingen is er ook het belang van de partij. Je moet keuzes maken waarvan je denkt dat ze de juiste zijn. Ik heb lang het boegbeeld mogen zijn van de christen-democratie. Ik heb altijd het beste van mijzelf gegeven. Ik heb bijzonder veel kansen gekregen, in de Vlaamse en de federale regering.'

'Ik vind dat de afgelopen drie jaar veel CD&V'ers inspanningen hebben gedaan om te realiseren waarvoor we staan. Ik wil de CD&V begeleiden en ervoor zorgen dat ze sterk staat. Daarom heb ik beslist dat ik bij de komende verkiezingen geen boegbeeld zal zijn, wel Marianne Thyssen', aldus Leterme; 'Marianne Thyssen is de eneige, echte leider van de CD&V'.
Katrien Verstraete
11:31 - 28/04/2010 Copyright © De Tijd

Bron: (De Tijd).

Geen opmerkingen: